buuuus

hejsan alla bästa, ledsen för att de blivit så dåligt med uppdatering. de har hänt så mkt och jag har varit så sjukt trött nu efter stalltjänsten så jag kan orkar in på datan typ. men somsagt nu är den över så nu ska kag iaf ta upp bloggandet iaf :)
om hur de gick hos pelle ska jag försöka skriva om i morgon. ska tvinga mig, vad som har hänt under tiden jo.
jag har ridit bitchen två ggr och de har gått väldigt bra hon lyssnar bra nu, så allt funkar. Nicke kämpar på han med, efter tävlingen blev de först i söndags då, då tömkörde jag honom lite först så han kom ihåg och sen åkte jag skidor bakom ^^ AS kul!!!! wilma fick köra runt med honom så jag kunde åka ^^ sen fick hon också åka men vågade bara skritta. de var roligast att trava :D menningen är att jag ska ut själv på honom. alltså att jag ska åka bakom och tömköra men har inte kommit på hur jag ska göra såa jag inte drar honom i munnen. Men de ska jag komma på iaf ;) annars blir de att åka pulka de funkar också :))
han var jätte duktig hela tiden :)) lite busig när jag tömkörde men funka.
sen i måndags blev de ut på slingan två varv och träna galoppfattningar. De skötte han galant, måste träna galoppen sjukt mkt. fast den har faktiskt blivit så sjukt mkt bättre. men lite till behövs så han verkligen kan den. han måste börja lära sig att landa i rätt galopp och göra ett galoppombyte snabbt iaf de skulle bli fel iaf. annars kommer vi aldrig kunna komma upp till  90. så jag ska verkligen träna upp den. för vill så gärna börja tävla lokalt :))
sen idag blev de en stegringsskrittur.. en otålig + pigg häst som inte vill stå stilla ledde till minst 10 stegringar och en jäkla massa hoppande. men inte då ge mamma upp, nepp han ska inte tro att han fåe göra som han vill ^^ haha men tillslut gick de iaf :)) skritta ut med wilma.
i morgon blir de nog två intervaller på rakan, spännande jur de kommer sluta ;)
nu måste jag sova, natti på er och hopps du haft en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0