SUPER!!!

Hejsan, jaa idag var de tävling och de gick super duper för mig!!
Wilma tävla också men hon får själv berätta hur de gick om hon nu kommer blogga snart.. hehe
Men jaa för mig dådå, de gick så jävla bra asså!! Vi hade galopp hela rundan och när vi landade så landa han i rätt galopp rätt många ggr men om vi landa fel så rätta han galoppen själv och var mega duktig så jag är super nöjd!! Fick 4 fel i första omgången men de var helt och hållet mitt fel, han hoppa av lite konstigt och så vart jag framtung så då vart han för plan samt att de gick lite för fort och hade inte så mkt kontroll på honom. Men annars gick de toppen och jag tänkte att jag skulle skita i att köra omstart men de blev de ändå för jag ville komma felfritt och de gjorde vi och han var sjukt duktig igen men ännu mer taggad så efter nästsista hindret och efter sista hindret så drog han så jag inte ahde nån kontroll haha mindre roligt men men vi körde på ändå :P De va bara att styra och följa med ;)
På framhoppningen var han skit duktig super fin varje språng elr ja första språnget på räcket rev han men annars var han toppen!!
Asså måste bara säga jag är så sjukt jävla trött på framridningen på runsten.. jag undrar fan om människor kan läsa elr ja barn förstår jag men normala vuxna människor borde de väl kunna läsa ellr?! är jag helt vilsen hmm. Med tanke på att sista startande i min klass var inne på framhoppningen fast hon inte fick och sen va dom typ 8 st inne fast de max fick vara fem sen verkar dom vara döva och att man tom får använda fula ord för att dom ska höra blev riktigt trött asså.. Men men de gick iaf..
Så toppen toppen!! Nu blir de fortsättning med galoppträning så vi kan få till galoppbytet bättre och mkt mer halvhaltsträning:D Så kommer han vara toppen sen!! :D
Längtar sjukt mkt till nästa tävling redan hihi de e så sjukt roligt och sen är han så sjukt lugn och harmonisk när man håller på med honom även om jag stressar som ett djur och sen på framridning är han lite butter mot andra hästar men annars där med är han helt underbar och sen när man går in på tävlingen då ja då tänder till jävlar!! :D De e så sjukt kul att känna honom när han bara flyger!!
Jag tror vi körde lite övertempo idag men de gick ju iaf jättebra :D
Jaa de va noog de. Jag har film som jag ska försöka lägga upp men de krångar bara men ska försöka sen lite bilder som kommer senare :P
Såå ni får nöja er med en gammal så länge hihi
Puss!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0