Jippie!! :D

Heejsan !: D
Jaa som överskriften visar så är jag väldigt glad just nu!! :D Min häst är i dom form och han är ruggigt duktig och fin nu :D jag älskar de när allt bara blir som man vill!!
Igår red jag på volten(utan skor) och la upp travbommar på 2.5 m. Fast mendas jag gjorde de vart jag inte så glad på honom ^^ Vi har en häst som går där just nu också så de var skit på volten som han höll på och skulle lukta på. Så precis när jag tänkte att de är bäst jag tar upp tyglarna ifall han skulle få ngt ryck och då när jag var på väg mot honom(han va alltså lös och brukar gå med mig). Så bara flög han i väg i full galopp och vägra stanna!! jag gjorde allt och jag såg hur tyglarna bara flög så jag var tvungen att ropa in Helena och hjälpa mig att få stopp på honom för han vägrade verkligen ovasett vad vi gjorde och han sparka och hade sig och tvärvända och så tänkte han rulla sig och då var vi tvunga att tjoffa på honom annars hade de inte slutat bra och så gjorde han ngt så tyglarna också ner jätte långt åt ett håll.. blev sjukt rädd men han fortsätte så kom gurra in också så nu var vi tre pers som försöka stoppa honom men de hjälpte inte.. efter 10-15 min så fick vi tränga in honom för att han skulle stanna.. Sen till slut fick vi stopp på honom och jag kunde fortsätta att bygga medans han lugna ner sig -.- jaja tänkte ja nu är han uppvärm iaf haha!
Så iaf körde ja och han va väldigt fin i formen och allt lite smått stel men inte så konsitgt när han fått stå typ i en vecka förut. men de va väldigt lite :) Så jag tänkte bara för skoj skull testa i galopp! Och OJ jag är så impad på honom han klara de i båda galopperna så jävla grymt och långsamt de gick trodde aldrig att han kunde galoppera så långsamt!! sjukt stolt :')!!!! menar han klarade ju inte bommar alls förut och snubbla och hade sig och gick inte alls på 3 m men när de kom 2.5 då jävlar :D
Så sjukt att han ens klara de!! :C
hihi ^^
Jaa jag tänkte skriva mer på ett nytt inlägg blir så mkt att läsa på äng gång annars ^^
hej då så länge hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0