Världens bästa kamel!

Salut everyone :D (ledsen för franskengelskan)

Jaha vad har vi att berätta idag då hmm. Kanske ska börja med igår då eftersom jag inte skerv ngt om de hihi

Jaa först red jag runt lite själv på volten men kändes som jag bara fläng red nej men asså känns som vi inte kom ngt vart utan bara tränade på att han skulle gå i lugn galopp och byta den osv. Visst är de också bra träning men de var ju inte de jag skulle göra.. Men ja sen så bad jag då om Helenas hjälp för jag var fast och behövde en lite knuff. Men denna gång hjälpte de inte han eller jag var konstig så jag gav upp och släppte allt..
Men så frågade Helena om hon fick rida och ja eftersom jag var död och han behövdes ridas så fick hon testa. Det gick väldigt bra och såg riktigt bra uut :) (Nu vet jag vem jag ska fråga om jag inte orkar rida nån dag ;) )
Hon sa flera flera ggr att hon tyckte han var mysig och de byter jju mkt men samtidigt inte eftersom de har jag vetat i snart 2 år ^^ hihi
Men jaa sen fick jag sitta upp igen efter cirka 40 min kanske, han var väl bättre men jag orkade verkligen inte ngt jag vet inte vad som var fell :/ Men jag kämpade på så mkt jag kunde och körde lite skänkelvikning ist :) De gick väldigt bra, han är väldigt duktig på de. Men han är ju lite konstig i de olika varven är han helt olika men ja jag är ganska nöjd över hans insatts :)<3

Idag red jag igen och då red jag ut. Idag hade jag mer krafter så då jävlar kämpa jag som en gnu och Nicke med. Han fick gå i form ungefär 2 varv på slingan ;D sen körde jag ett till varv och körde lite inbromsningar och ökningar sånt är väldigt viktigt med min rejser kamel :D
Men idag var han mkt bättre, blev lite sura miner ibland men mkt bättre idag än igår iaf och sen på vägen hem körde jag lite ställning och skänkelvikning vilket fick + idag :D Sen fattningarna och de lyssnade han riktigt bra på skänkeln men inte så mkt i munnen men men de gick bra. Han la av lite ibland så fick väcka honom lite. Men jag red utan sporrarna och tog långspö och de gick så mkt bättre då. Så ska nog fortsätta träna utan sporrarna när jag kör de där och ha dom bara när jag hoppar och tränar för Pelle. Det är nog skönt för honom, han gillar dom inte riktigt ;D hehe men ja fortstår honom hehe :D

Jaa det var nog allt för idag, god natt och sov gott med er :)
Puss<3

(Juuuuste! film är på väg :D)
//D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0