Omkullridning :'(

Hejsan alla :)

Ja idag då hade jag hopplektion för Helena. Nicke var riktigt fin idag, han jobbade på riktigt bra och var mjuk och fin. Sen skulle vi börja hoppa och de gick helt okej till hon höjde så räcket låg på drygt 90 och oxer 1 m kanske eller ngt vet inte riktigt.

När vi då skulle hoppa räcket så gick vi omkull.. Jag vet inte riktigt vad som hände lite små grejer bara. Men jag minns inte att vi vände upp mot hindret ens..

De jag kommer ihåg är att vi slog i bommen och den smällen hör jag i mitt huvud hela tiden och sen att jag svagt svagt såg hans huvud skrapas i sanden och jag minns att jag höll kvar i tygeln sen är resten svart.. Det var sjukt läskigt.. Helena och Wilma har berättat lite och de var typ att vi gled på kruset och sen att nicke låg brevid mig hela tiden tills Helena tog honom.  Älskade skrutten fick en chock han med :(:( Ena skyddet lossna men som tur var gick de inte sönder(Fast de hade jag inte brytt mig så länge Nicke klara sig) .. Aa asså fyy fann säger jag. Enligt Helena så hade de gått upp för vi gled på gruset..
Jag hatar när deet är svart.. Men sen så skador, ja Nicke skrapa "bara" upp lite på mulen. Jag "vakna" med blodsmak och ömt ben.. Jag var helt palyserad.. :( Men nu har smärtorna kommit och de ömar ungefär i hela kroppen och jag tror att jag laddande med huvudet inåt eftersom jag har lite ont i Nacken där och att jag såg nicke huvud typ. Asså jag tror de, det är som sagt väldigt svagt :/
Som tur var hade jag och Nicke riktig änglavakt.. fyy fan säger jag bara!! :(<3
Min underbara ängel låg vid min sida och han visade inga tecken efter på ömhet då så de var jag överlycklig på!

Sen när de var lugnt tog jag ut Nicke igen och skulle hoppa upp och hoppa lite igen för att inte var rädd. Men skulle ta ett varv runt stallet först i trav för att kolla på lite hårdare underlag. Han visade inget.
Så jag gick inte på volten och började trava lite. Jag gick på räcket men både han och jag tvekade så han tog ett jättesrpång i trav men jag tog man tag men jag hade fortfarande känslan att vi skulle gå omkull då.. Sen tog jag i galopp både räcke och oxer.. Vi var lite osäkra båda två. Var nog mest jag men jag tänkte inte ge upp. Vi höjde upp oxern och jag körde på så på oxern tog jag ett man tag och de gick riktigt bra. Då slutade vi där.
Så i morron ska vi ta typ 10 språng endsat för att vi inte ska vara rädda och dessutom ärre tävling på söndag så jag hoppas att de kommer gå. Vi ska göra vårt bästa iaf :)

Men de var nog allt, eller ja de får inte vara med helt enkelt.. :)

God natt på er!
(bild på Nicke mule :(
Puss<3
//D


Kommentarer
Postat av: Rebecca

<33

2011-09-30 @ 09:29:25
URL: http://haningeryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0