Tävling + ridning

Tjooollooohh

Ledsen att jag inte har bloggat ngt men har inte haft lust och varit väldigt trött + att jag kunde inte blogga igår eftersom jag var ute på kvällen. Men nu är de bäst man gör de då :)

Tävlingen:

Ja det var nog en av de värsta.. Eller visst de var skit kul där att få träffa alla underbara!! :D
Men nja asså ja han var ju som han brukar vara, helt galen och han hade ingen broms( måste lämna in honom på verkstan tror jag) han var inte alls rolig + att banan vaar lite liten för honom tyvärr.
Så iaf i 50 fick vi 8 fel och sen 70 8 fel. Men de är ju rätt trånga hinder eller vad man ska säga men han klarade ett iaf och de var äldigt duktigt. Knappt att vi kommer imellan ^^ Men de var inte rivningen jag bryr mig om för de var så svårt ändå. Utan de var de att han var helt ur fokus och de var allmänt trååkigt.. Visst på de här "vanliga" hindrena gick de väldigt bra och han var väldigt fin i framoppningen och så. Men han kicka som jag vet inte vad och så tappa han galoppen och så blev de kaos.. så ja de är därför jag inte alls är nöjd.. så synd.. :/
Men vi ska fortsätta kämpa och ska ta träningstävling på runsten på söndag 60 o 80 så vi får se hur de går :)

Ridningen:

Ja jag vet att han tävla igår men han behöver röra på sig mkt med den energin han har så testa jag bara idag var första gången att ta ett halft hårt pass på volten och han var huuuuuuur fiiiiiiin som helst!! Super mjuk, gick i form i alla gångarter eller ja i vänstergalopp var de väl inte helt men i högergalopp och traven var han så mjuk och fin. Jätte följsam och lyssna skit bra! Körde att jag skulle hoppa ett pytte hinder bara för att få upp honom och sen göra halt direkt efter typ och han tog de riktigt bra!! Det blev lite kickningar i dag med i vänstergaloppen bara som de brukar bli men ja inte lika mkt och när jag sa till så sluta han. Han var super super idag verkligen!! :D
men han vill lixom sakta av i vänstergaloppen när jag ber honom att gå ner i form och då måste jag trycka till med ytterskänkeln så han håller igång och han gillar inte de riktigt eftersom han inte vill jobba.. Men men jag kämpar på men jobbigst är när han laddar fel så de blir typ nån blandning mellan trav och galopp eller kors men då fattar jag bara om jag fortsätter som inget. Då blir de jättebra!!

Nu ska jag sluta men vill bara säga igen!
Faaaan vad grym han var!! Så jävla synd att igen kunde filma eller fota!! ååhh, måste få med mig nån som kan fota när vi rider dressyr så ska ni få se skillnad :D<333

(Bilder och kanske film från tävlingen kommer)
Men nu ska jag sova. God natt med er =)))

Puss<3

//D

(Bild från Rebe)


Kommentarer
Postat av: Mik

Har jättemånga på er, Nicke var kul att fota! Säg bara till vad jag ska skicka dom till? ;D

2011-09-11 @ 22:09:33
URL: http://haningeryttare.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sv: 19 faktiskt! ;) <3

2011-09-13 @ 14:21:33
URL: http://haningeryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0