Toppen toppen pelleträning!

Nu blir de ngt roligare :)

Har ju tränat för Pelle onsdag och torsdag. Det var varit GRYMT!!! Han har hjälpt mig att övervinna, visst kanske de inte helt är borta men de mesta är. Vi körde mkt olika saker, de var riktigt roligt att äntligen få komma tillbaka med en månad uppehåll.

Onsdagen tränade vi inte vi inte så mkt höjder utan då tränade vi mer på att kunna hålla koll på farten och de gick sååååååååå mkt bättre än vad jag hade förväntat mig. Nicke var super och han fick jobba på som en riktigt galning och jag med ^^ Men de var SJUKT KUL!!!
Vi hoppade först som på ett S ungefär med tre hinder. Sen blev de lite mer rakt med tre hinder också men då skulle vi hålla koll så de blev 4 galoppsprång. De var lite svårt då för de var de svåra varvet för Nicke men vi fick till de och han var GRYM!! :D
Sen vart de 4 hinder med 2 galoppsrång i mellan och de var mkt svårare men gick helt okej den med!. Helheten var GRYMT bra!!! :D

Torsdagen blev de mer höjder och mer detaljer, det var sjukt kul för de var bara jag och Wilma! :D sjukt roligt!
Då började vi med bom, upphöjd, bom, upphöjd, bom, då skulle de vara ett steg mellan varje i trav så såklart och de var sjukt svårt för Nicke. Han är ju inte alls van men han var sjukt duktig och på slutet fick vi faktiskt till de! :D
Sen körde vi S:et igen och de gick också sjuk bra! vara flöt på as bra iaf på slutet. Sen skulle vi köra serie, den som var fyra hinder igår var kortad till tre räcken och så var de två bommar mellan varje hinder(bild på den kommer)
den gick åh jaa jag har inte ord, han var såå sjukt duktig på den!!! Såååå många pluuus!

På slutat avslutade vi den serien med sista hindret på 90/1 m och åhhh vad nöjd jag blev!! att hoppa de betydde så mkt för mig att jag kom över de och var inte ett dugg rädd eller osäker eller jo lite i början när jag såg han höja så vi rev två men som man säger tredje gången gillit och vi klara de!! :D så grymt de var!!

haha sen i helheten på Nicke var han super fin men super duper pigg och stark men ändå kontrollerad ^^ Asså han tog bettet så ibland när han bara drog fick vi lägga på en tvärnit för han skulle chilla lite. Men de var mkt mitt fel också, för när kom lite fel på hindret innan så råkar jag trycka till honom och då drar han ju på såklart. Men annars var han GRYM!! Kan inte säga så mkt än de ^^
Fick MKT MKT beröm av Pelle och de är sjukt kul och betyder sååå mkt!!
T.O.M. Han sa en gång när jag galoppera i höger att man inte skulle kunnat gissa att de var en travare och oj då blev ögonen lite fyllda nej men huvudet grät. Folk kansk inte förstår men de betyder så mkt, sen vet jag ju att Nicke kommer aldrig kunna bli och vara ett halvblod för fler tusen men han är alltid min kung och för mig kommer han alltid var bäst och snyggast :)

Bilder från onsdagen och filmer från torsdagen kommer snart :D
Ja de va väl allt ^^
Juste ja idag blev de lite spring på volten, löslongra honom. Han fick sparka av sig lite de tyckte han var kuligt :)
Mkt fin vad han i stegen också :)

Nä nu ska jag dra ut och cykla.
Puss och natti på er :)
//D
Avslutningen(torsdags serien)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0