Runsten = GRYMT!!

Oj då dags att blogga från min sida kanske :):)
det har varit så mkt nu med NIcke och skolan, sen är man helt död efter de så..
Men nu tänkte jag att nu är de faan dags :):)
Såå detta inlägg blir om tävlingen igår som gick s jävla bra!!!! :D:D

Körde ju bara 80 cm, eftersom de har varit vårat stora "hinder" som vi inte kommit över. Så valde jag bara den höjden så kunde jag starta om sen.
På framhoppningen var han en helt annan häst! jag trodde inte de var Nicke han hoppa och var såå fin hela han. Han var så mjuk och åhh vad jag älskade de. Visserligen bokade han typ varj gång jag skulle fatta galopp ^^ Men de gjorde inget jag bara red på och han hoppa som jaa jag vet inte underbart!!!!

Sen gick vi in och jag gick runt alla hinder, inget tecken på rädd helt.
Så vi körde på och de gick hur bra som helt men 3:hindret var ett polka hinder och jag visste typ att han skulle vägra så jag var lite före honom som jag inte skulle varit.. men men så han stanna.. Men jag tog om de och han hoppade då väldigt bra. Sen gick jag upp mot kombinationen så vägra han igen.. Som han alltid gjortt typ på den sorten av hinderfärger. Den var typ blåvit.
Så körde jag igen och så hoppade han. Sen flöt de bara på med allt. Han hoppade tom vattenmatta och våghinder utan tvekan eller lite på mattorna men han hoppa ändå.
Denna gång hade jag med mig ett spö också på länge så han fick en extra lite pusch om de var bra för han var lite fjantig. Men sen gjorde jag en omstart och han gick runt FELFRITT!!!!!! :D:D:D:D:D
Satan vad glad jag bleev!!
De var så grymt när vi kom över de sista hindret!!
Han kämpade på vääääldigt bra!! :D:D
Såå stolt :'))
Längtar till nästa tävling då blir de 80 igen. fan vad jag är sugen!! :D
De gick ju lite neråt med att tävla Nicke för jag tyckte han var för het och jag fick ingen stopp på han som jag har skrivit förut men denna gång kände jag att jag hade honom även om han sprang på som en galning :D

Nu blir de träning av landa i rätt galopp! Så de flyter på mkt bättre och jag slipper sakta av och byta eller att de blir kors och fläng :)
Då kommer de bli och se mkt bättre!!
De kommer filmer och bilder från denna gång + filmer frn förra :D måste bara sätta ihop allt ^^

Jaa detta var nog allt. Han är verkligen suer fin i kropp och steg nu!! helt grym!! :D

Nu måste ja sova, nattipuss!<3

//D

från en hopptäving innan på runsten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0