Om mig och mina älsklingar =)

Hejsan, tänkte börja med presentation kort om mig och sen om Nicke och Dixie :D

Mitt namn är Denice och är 18 år(93:a). Jag har en häst som heter Nickelback kallas Nicke,Nixon, sen en urgullig hund som är min lilla köttbulle vid namn Dixie:)

Mer om Nicke:
Nicke är Varmblodstravare på 9år(2002) som jag har haft i cirka 1.5 år nu. Med honom tränar jag mest hoppning men för att komma nånstans med det så är det klart att vi tränar lite dressyr och självklart ute på mysiga turer i skogen. Med Nicke tränar jag för en av de bästa instruktörerna Helena Kroll. Hon är gryym och utan henne hade jag och Nicke inte kommit så här långt som vi har. Jag har tränat för henne dådå i snart ett halvår.
Jag har även tävlat honom ett fåtal gånger och de har gått skit bra!! Andra tävlingen gick vi felfritt 70 cm då vart de ett tårigt ögonblick. Jag var såå stolt för klassen innan hade han stannat vid varje hinder och sen hoppat men de tyckte jag också var bra men sen då kom de där såå då rann tårarna länge!!<3 Tredje tävlingen gick vi felfritt i 60 cm då var han också mkt duktig!! :D<3 Vi håller på och tränar nu så vi kan komma igång med tävlingarna, snart är vi där igen så då får alla flytta på sig för vi kommer flyga :D<333
Nicke är så underbar och jätte duktig. Han gör framsteg för varje träning som går, jag vet inte vad jag kan berätta mer. Han är mitt liv, han finns alltid där och jag älskar honom mest av allt!!<3


Mer om Dixie:
Dixie betyder allt för mig och hon finns alltid där för mig!!
Dixie är en 5 årig(2005) blandras mellan Collie/Schäfer. Hon är så go men samtidigt väldigt hårdbusig, gillar att bitas när man leker och morra. Sen älskar hon att gräva inne på parketten (som tur blir de inge märken). Annars så älskar hon att leka men favorit tror jag nog är när jag tränar henne. Hon älskar att hoppa och springa. Hoppa upp på saker osv en riktig Agility hund(utom gungbrädan). Har tävlat henne en gång i en hopptävling på TuRk, vi vann den tävlingen. Vår allra första tävling såå de var stort också :D<3 Hon var såå gryyym!! Hon älskar att bada också!! Hon är inte som andra hundar, om hon inte finns vid min sida som hon alltid ska såå kommer jag inte överleva!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0