Gaaaaaalen häääst!!!

Tjooo :)

Jag tänkte att de är väl dags för mig med att lägg ut ett inlägg :) Det var ett tag sen. Jag önska de fanns ett lättare sätt att orka blogg då hade jag kunna gjort de varje dag men de är jobbigt när man är trött ^^

Men jag tänkte berätta lite vad som hänt :)

I fredags vad hästen hos tandis, han hade fina och bra tänder. Men nu blir de ändrat och ska försöka använda betlöst så mkt jag kan men också syntet helst rakt bett :)

Så nu har jag köpt ett hack och har ridit med de 4 ggr. De har funkat riktigt bra, fast han vet lite att jag inte har riktigt samma kontoll men de funkar.

Fast ja i går red jag ut och jag tog trav först sen tog jag att jag skulle ta en lite lugn galopp när jag kom till lite rakare väg så de inte var så svängit och ja den var inte så lugn ^^ Han sprang på som en galning, inte sken men väldigt fort :P gjorde likadant båda varven, galna åsna haha :P

i dag såå de var inte riktigt samma kanske. Red bort mot dåntorp men red den lite kortare rundan och han var som vanligt lagom pigg och uppmärksam men sen brast de för honom.
Så här kommer de lite kortfattat:

Knäppis hästen som står mitt hjärta närmast gav mig en blandning av en rejäl sken, rodeo, stegringtur och ngt nervo ryttare som inte får stopp på sin häst som kör huvudet mellan benen och bockar i en nerförsbacke med snö. Sedan bockar och bockar, jag fick inte upp huvudet.. han körde ner de och gjorde de hela tiden när jag skulle gå till snabbare gångart. De ska jag säga att så mkt som jag skratta. Kunde inte låta bli att skratta fast jag visste att han inte får göra så ^^ Men på ngt sätt kände jag att han gjorde de av lycka och överskottenergi så kunde inte bli arg för han hade ju öronen framåt HELA tiden. Jag vet när han är glad!
Så jäkla knäpp och hur gaaaaalen som helst va han haha!! högt stegra han också :D
(Red på hacket så kunde ju inte ta tag i han när han skena heller..)

Han var ändå duktig fast denna tur :D
Ska förska blogga mer :)
Nu ska jag sova, god natt <3

//D
God jul önskar jag och Nicke :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0