Min duktiga älskling!!<3

Helllo ;D

Nicke är i full gång och i fredags så körde jag svängda bommar tre st och sen hinderstöd som vi skulle galoppera runt. Sen körde jag massa övergångar och han var HUR DUKTIG SOM HELST!!! :D
De gick så jävla bra, jag är inte bäst på avstånd men Nicke tog bommar precis som man skulle! Först var som lite läskiga såklart ^^ Men efter ett få tal ggr var de inga problem alls och han tog de åt båda hållen!! GRYMT, han var jätte mjuk och fin i helheten också. Gick korrekt med form och allt underbart helt enkelt!!

Jaajuste inte berättat om pelleträningen ^^
Det var sista för denna säsong och jag tycker de gick helt okeej, jag menar allra första träningen med Pelle så vägrade Nicke hoppa och nu hoppar han allt och tom klara tre oxrar efter varan på medelinjen. Och han klarar även att hoppa hinder, bom, hinder, bom, hinder, bom o hinder de är inte vanligt. Fast denna träning så när vi skulle köra hinder, bom, 2 språng, hinder, hinder. Så tyckte han bommen var jätte läskig -.- så de var lite katastrof. Första språnget han skulle ta halvhoppade han och stannade vid bommen.. De var inte roligt, men galet knäpp han är.. Så körde vi på igen och blev fail igen. Men typ 3-5 srpånget så gick de jättebra och sista gången gick de super bra!! :D Han tog de jätte snyggt så de gillar jag :D
Jag är jätte stolt över Nicke! Visst att han är häst men han är ju inte avlad för att göra de vi håller på med och jag fortstår honom ibland för tom jag tycker de är svårt ibland. Men han tar de iaf och är så duktigt, menar vi har ju som sagt överstigit hans gräns vad han egentligen ska kunna  kan man ju säga. Så jag så jävla glad att han ens gör de vi håller på med. Men han tycker de är så kul de märker jag eftersom på filmerna ser men att varje gång vi kommer mot ett hinder så åker öronen framåt och han springer på ännu mer ^^
Han är allt för sööt :D Lite jobbigt ibland för han tar bettet och då ärre inte så lätt att få upp honom och fortsätta så får sätta honom på plats ibland eftersom jag tappar kontrollen :P

I lördags red vi ut i spöregnet. Red bara längs lugnet vägen körde alla gångarter och han var väldigt pigg ^^
I går blev de springa på volten, alltså löslongring.
Idag blir de nog volten kanske beror på vilket humör jag är på haha

Nu ska jag plugga lite, inte roligt när man är hemma mkt. Då missar man en del men men jag mår ju inte bra så vad ska jag göra :P

Ha de bra så kanske jag skriver i kväll :)
Jag ska lägga upp en massa filmer från pelle och tävlingar men allt har ryck och inget vill läggas upp.. Ska göra mitt bästa :)
//D<3
(Vet att jag liite framåt lutat vet inte vrf ^^)
(En av bilderna Rebe tog förra söndagen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0