Älskade häst!!<3

Hejsan, idag blev de en ridning på volten. Körde mkt böjning och eftergivenhet, sen bomövning. väldigt enkel sådan men bra för honom :)
Trots de kämpiga underlaget så jobbade han på riktigt bra och lyssna väldigt bra faktiskt. Väldigt sammarbetsvillig. De blev mest att rida på de stora volterna men även mindre och lite på 4-kantspåret :)
Duktig pooonii som jag är mkt nöjd med idag, jag kände verkligen när han väl satte under sig och nu ska vi bara ha de så ^^ Krävs mkt av honom men jag tror de krävs mest av mig men nu jäklar så ska vi kämpa med våra böjning, övergångar, bomövningar och tempoväxlingar för nu vill jag ha en gummibollshäst :D Jag ska äga ut alla i 90 klasserna och hoppas på 1 m klasser också. Jag och Nicke kommer vara som kungar på banan såå är de, han ska bli bäst :D
Men inte i hoppningen folk får hålla sig undan utan i dressyren kommer vi också lägga ner tid på. Vi måste bara få en riktigt stadig form i vänster galoppen också dåå niii!! :D
Men vi ska väl börja lite smått där med nu :D

6 januari som varje månad ska vi på träningstävling på Runsten :)
Nu har vi klarat 80 två ggr och de har varit GRYMT vi ska klara de minst 2 ggr till men också få till galoppen innan vi går upp asså måste se till att landa i rätt galopp :) Men de ordnar vi för ni jäklar ska vi TRÄNA!! :D
Självklart kommer jag inte rida på volten nu varje dag som de låter men när jag rider ut så tränar jag där med :D och de är roligare också för han är mkt mer framåt då såklart ^^
Men de blir jättebra de här :D

hihi

Jag hoppas att Wilma blir frisk för på lördag är de ju julafton och då ska vi klä ut oss och hästarna och rida runt i hela tungelsta :D:D Så ni som är i tungelsta kanske får se oss de vet man aldrig!! :D

Nu ska jag göra ngt annat som jag inte vet ännu ^^

Ni får ha de så bra så länge och jag ska försöka blogga mer :)
//D<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0